شناسه خبر : 107050
سه شنبه 12 دي 1402 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

"لنز های بحران" در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران “سینما حقیقت”

"جیمز لانگی"، مستندساز و عکاس، دو دهه گذشته را صرف انتقال واقعیت های تلخ و دنیای درونی متعدد غیر نظامیان گرفتار در مناطق جنگی مانند عراق، افغانستان و غزه...

فاش نیوز - نشست «لنزهای بحران» با حضور جیمز لانگی، مستندساز و کارگردان مستند «نوار غزه»، در جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ما، نشست «لنزهای بحران» در شامگاه پنجشنبه 30 دی ماه با حضور جیمز لانگی، مستندساز و کارگردان مستند «نوار غزه»، در چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» در سالن 4 پردیس چارسو برگزار گردید.

"جیمز لانگی"، مستندساز و عکاس، دو دهه گذشته را صرف انتقال واقعیت های تلخ و دنیای درونی متعدد غیر نظامیان گرفتار در مناطق جنگی مانند عراق، افغانستان و غزه کرده است. "لانگی" که از اوایل کودکی شیفته فیلمسازی و عکاسی بود تجربه بین المللی را در اتحاد جماهیر شوروی و بعدا روسیه آغاز کرد. فیلم مستند دانشجویی او در مسکو، به کارگردانی مشترک "رابین هسمن"، در سال 1994 جایزه اسکار دانشجویی را دریافت کرد. "نوار غزه" اولین مستند بلند او که در سال 2002 میلادی ساخته شده است، در ارتباط با انتفاضه دوم مردم فلسطین در غزه می باشد. این فیلم مورد توجه بسیاری از جشنواره های بین المللی و منتقدان قرار گرفت. فیلم "عراق تکه تکه شده" در سال 2006 میلادی نامزد دریافت جایزه ی اسکار شد.

|| عکس از الهام سادات روئین‌تن

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi